Porovnanie týchto dvoch hudobných žánrov
Diskusie o tom, ktorý hudobný žáner je lepší sa vedú už dlhý čas a neraz vyústia do nezhôd a rozporov, často hip-hoperi nadávajú na metalistov a naopak, každý si vraví svoje a nepočúva toho druhého, a vraj že hudba spája.... Preto sa budem snažiť podať vám prezentáciu týchto dvoch štýlov tak, aby ste si spravili vlastný názor no určite vydedukujete z tohto textu aj môj individuálny názor. V každom prípade, ustavične ostane jedna strana vyznávajúca svoju hudbu nepochopená tou druhou.
Začnem hip – hopom. Prívrženci tohto hudobného žánru, ktorí sa vyskytujú aj v mojom okolí, majú dosť často spustené nohavice, tričko po kolená a tvária sa ako majstri sveta, veď oni sú predsa hip hop a kto je viac? Ich obľúbenci si nedávajú servítky pred ústa a v skladbách urážajú všetkých a všetko okolo seba prostredníctvom vulgárnych a hlúpych nadávok. A s rozvojom hip hop sa nanešťastie rozvíja aj mariuhana. Ťažko hiphoper pochopí, aký duševný orgazmus prežívam, keď vidím bubenníka ako bije po bicích, ako mu lietajú ruky, ako gitaristi hladkajú struny gitár a s neuveriteľnou rýchlosťou menia akordy. Ako niekto kto nedržal gitaru v ruke, nepochopí ,že sa na ňu nedá naučiť hrať za 5 minút, ale že sú to týždne a mesiace driny. Pre nich bude metal stále búchanie a škriekanie bez melódie.
Nevravím, že všetok hip hop je zlý, ale dávam prednosť gitarovým a bubnovým sólam, ako podmazu, ktorý je spravený na počítači, bez nejakého výraznejšieho zásahu ľudských rúk a rýmom, ktoré urážajú človeka ako jedinca alebo priamo celú spoločnosť. Hip hoperi neocenia tvrdosť a melodickosť Halloeween, alebo krásu starých pesničiek od Metallicy, či monumentálnosť hlasu speváčky z Nightwish. Jedným z dôvodov prečo ich nedocenia, je to, že ani nemajú záujem skúsiť to. Radšej budú pohlcovať a konzumovať to, čo hudobný komrčný priemysel vyvrhne na svetlo sveta a po mesiaci to odhodia, pretože sa im to v ušiach obohraje.
Netvrdím, že komerčná hudba je zlá, ale tento spôsob prevedenia hudby nedosahuje také kvality ako rocková alebo metálová hudba, ktorá je precízna, rýchla a dokonale synchronizovaná. Texty metalových skupín obsahujú motívy zla, moci a apokalypsy, poukazujú na skutočné problémy nášho života. Metal sa vyvinul ako reakcia na kultúru hippies, ktorá propagovala mier a lásku, svetlo nahradil temnotou a šťastný koniec populárnej kultúry nahradil holou pravdou, že veci sa nestratia len tak samé od seba. Napriek tomu, že priaznivci metalu tvrdia, že skutočným odkazom metalu nie je odvrátená stránka života, kritici vinia tento žáner z oslavovania temných aspektov reality.
ZDROJ:http://referaty.atlas.sk/
Komentáře
Přehled komentářů
nechápem ľudí, ktorí dokážu počúvať rap alb hip-hop ... jednoducho to sa nedá počúvať!!! každý debil dokáže nahodiť nejakú melódiu a zarecitovať k nej text plný nadávok a urážok, od toho niet jednoduchšej veci, rap a hip-hop je u mňa mŕtvy! ani nikdy nežil! METAL NIKDY NEUMIERA!!!! aaa hoperi nech sa dakam strčia aj so svojou pojebanou hudbou, lb nenávidím keď na ulici stretnem takú partičku hoperov, ktorí sa kukajú na mňa a potom sa otáčajú za mnou a vyskakujú že ich je viac a metalistov dobre dojebať ... veľký frajeri s veľkými rečami lb si myslia že oni sú naj, a pritom sú na omyle
Hip-hop smrdí !
(Gabika, 7. 1. 2010 21:57)Kks tak mám plné zuby toho hnusného hip-hopu, že to až možné neni. To vobec neni hudba, to su len sračky, z ktorých uši bolia!!!!! Ešteže na svete je aspon 10% normálnych, čo počúvaju metal (is the law!!) a nenechali sa zmanipulovať touto chujovinou !! A niekde v Blave (kde je každý druhý hiphoper) to ludia nemaju pohormade!!! .. tak to je vše :D IRON MAIDEN, HELLOWEEN, STORMWITCH, SCORPIONS, ALICE COOPER, TUBLATANKA, METALLICA, MANOWAR, JUDAS PRIEST, BLACK SABBATH, DIO, W.A.S.P., MOTLEY CRUE, GUNS N ROSES, WHITESNAKE a ABATTOIR su skupiny, na ktoré hip-hop ani zdaleka nemá !!!!!!!
Mikovi
(Admin, 21. 12. 2009 22:12)Polovice hoperov je to u prdele,to len metlaci musia rypat?100 ludi 100 chuti ..pokial si nespravil svetovy priemer,tak prosim take p*coviny nepis.
celej clanek celkem dost na hovno
(Mik, 21. 12. 2009 12:13)kdyby aspon debilni metalisti nerypali rypak do cizich veci a porad nenarazeli na hip hop nechapu co je porad sere oni to poslouchat nemusijou tak at se do toho neserou polovine hoperu sou metalsiti u prdele ale to vi se porad snazite delat rozruch
Nikdy nehovor hop, kým si nepovedal hip
(+e+eš, 19. 12. 2009 20:36)
Hip hop nie je hudba - v tom sa musí zhodnúť každý. Pretože ani techno nie je hudba = sú to len počítačové podmazy pre niečo, je to ako papier, na ktorý sa niečo bude kresliť. A samotné "recitovanie" (dá sa to tak nazvať) zas nevytvára samo o sebe žiadnu melódiu, iba rýmy, to znamená, že je to v skrátenej forme "báseň recitovaná s podmazom".
Metal je hudba, no tiež mám k nej svoje výhrady, aj keď som fanúšikom kaprly Rammstein, Guns'n Roses, Ozzyho a pod.. Aké výhrady? Všetky decibely, všetky sóla, všetky rytmy majú svoje DOSŤ. A keď sa to preháňa, vzniká z toho nedefinovateľná koláž niečoho, čomu ľudia nerozumejú.
Vidím, že v tejto diskusii sa tu bijete nad tým, či hip-hop, alebo metal. Prikláňam sa k metalu, aj keď k zdravému metalu, ktorý dáva zmysel.
Hip Hop...co to je?!?
(někdo, 25. 10. 2009 14:39)HIP HOP = Hodně Impotentních Píčusů Hopsá Okolo Pódia!!!
HOP HIP is ded
(Metallica, 5. 10. 2009 15:51)Hop hip je len basnicka..to boli basnici akoze hop hipery...metal je umenie zladiat gitary bicie a spew w nadherny celok...Hop hip je plny nasili a nadawok....je to uplna p.... METAL 4EWER .................... METALLICA 4EWER.............
Hmmm
(Aheb, 9. 9. 2009 15:23)
Donedavna som bol zaryty punker, mam rad metal a ska tiez... Hip Hop som totalne nenavidel, kvoli pozerom.
Raz som si ale pustil a zistil som, ze aj hop ma svoje klady......
Kazdy si hlada hudbu pre neho... Nemam rad Komercny hop a pozerov ale znesiem Stokárov, pretoze to su fakt ludia co to mali tazke....
to "droždie"
(Admin, 5. 9. 2009 18:22)Tu nejde o porovnavanie "hudby" .. kazdy kto pocuval oboje,tak chape,ze hip-hop a pod. veci patri na diskoteky a metal patri do usi.S tym nemoze nik nesuhlasit..vedel by si robit systematicky tanec na metal?Asi tazko..ale pocuvat doma na reprakoch hip-hop?Vsak by ma je*lo .. proste hip-hop je robeny na tanec tela nie na hlbkove tony a progresivitu.Asi len tolko k tomu..
nesúhlasím
(droždie, 4. 9. 2009 16:56)tento článok som našiel náhodou, a nedá mi nevyjadriť sa. musel ho písať nejaký 15 ročný nadšenec, alebo jedinec s nižšou inteligenciou a úzkym zorným poľom... takto porovnávať hudobné žánre jeden vs. druhý je detinské. ja som to robil tiež, na základnej škole... bol som milovníkom metalu, ale postupom času sa zo mňa stal milovník HUDBY!! ludia zobudte sa, nemôžte porovnávať diametrálne odlišné žánre hudby. každý má svoje kvality, len ich musíte nájsť. nebudte ignoranti a neodmietajte hudbu len preto lebo je to hip-hip, lebo je to techno, lebo je to... hocičo čo, "čo počúvajú iba kkti"... nepočúvajte hudbu iba ušami, nasávajte atmosféru a náladu ktorú v sebe hudba nesie, možno nájdete to čo ste práve hľadali, čo vám ten "váš" žáner neposkytne. buďte trošku tolerantnejší a otvorenejší, inak sa ukracujete o všetky krásy, ktoré vám nekonečný svet hudby ponúka. ps: toto ma fakt dostalo: "A s rozvojom hip hop sa nanešťastie rozvíja aj mariuhana" :DDDDDD
naco nadpis
(ja xD , 21. 8. 2009 13:56)kks ako dobre vediet ze na svete je plno ludi ktory suhlasia s tymto clankom ...
.......
(Aramij, 9. 8. 2009 16:14)clanok to vystihol.... okrem death, black a niektorych growlov pocuvam len metal.... to je prave umenie..... hip-hop je proste hudba robená pocitacom a recitovanie...
bojovnik za prava metalu:D
(Insomniac, 31. 7. 2009 13:10)No, mna celkom uraza, ked roky driem na gitare, trenujem hlasivky a pestujem vlasy a potom pocujem nazory typu ako zas ides hucat? nieco krajsie zahrat nevies? nevie ako vy ale podla mna nieje nic krajsie ako zbustrovana gitara, solovka pri ktorej mi ide vyskocit srdce z hrude a to nehovorim o bubnoch, zazrak ze vobec nieco take existuje,no a ked teraz vidim ako pride chlapik jednu sobotu a supne vsetky svoje krcmove reci do kuska elektrickej "hudby" a zacne rozbijat aurelov...tak mam dost... hip hop je proste lahsia cesta ku slave,ale odkedy je lahsia cesta aj ta spravna?:P SILA A CEST HEAVYMETALU !..!,:D
citaj..citaj..
(bulino, 27. 7. 2009 15:17)hip hop ze je hudba???ja sa drzim nazoru ze hip hop,rap hudba neni tam sa wen nadawa a je pri tom pridany nejaky rytmus iba awe inac to wen uraza..proste ty co pocuwaju hip hop newedia co je to hudba..jednoznacne medzi hudbu patri naadherny a aj twrdy metal taktez rock a aj punk awe ten ja osobne nepocuwam..wy hip hoperi newete strpiet ze nekdo pocuwa aj neco ine ako te wase wolowiny a ze sa oblieka ako wen ce hned musite proste zabrdat a zazerat proste ste kkti ktory ked su wiaceri tak zabrdaju awe ako nahle je wyrownany pocet alebo dokonca nas wiac ani len neceknete to ste wy ty weeelky "frajeri"..nenawidim tento sk..weny hip hop
hmmm...
(oi!oi!, 20. 7. 2009 21:41)
mnoooo...takze takto...
Ja osobne pocuvam vsetko OKREM RnB a Jazzu(mozno su tam aj ine zanre ale te ma fakt nezaujimaju...) a uz par rokov pocuvam zmes metalu, punku, hard rocku, ska a oi! hudby(oi skinhead muzika)...jasne, hip-hop sa ku mne tiez dostal, frajerov brasko je celkom slavny raper...a dalsi kamos ma zas metalovu skupinu...jednoznacne inklinujem k metalu, pretoze sa mi predsalen zahovaraju viac nadherne gytarove sola Dragonforce ci In Flames, bicie Slipknotu, hlas spevaka z Eluveitie a pod., no tiez musim uznat ze hip-hop, nech uz reprezentovany akoukolvek formou, ma tiez svoje svetle stranky. co som si vypocula od frajerovho brata, tie texty su FAKT o niecom, niesu to len prazdne slova do vzduchu...ma to aj nejaku pointu... ale ako osobne tiez preferujem metal...skratka, myslim ze v tejto dobe uz nezalezi an tom aku hudbu clovek pocuva...pretoze dnes uz je to skor o imidzi, cest vynimkam, ale akoze neznasam pozerov co sa hraju trebars na velkych frajerov ja-som-hip-hop-master a pritom doma pocuvaju children of bodom...som co som, tak sa k tomu aj tak hlasim snad,nie???
dnes uz to nieje o hudbe...ale o imidzi...a to je to smutne.
tot vse. Metalu zdar. (PS: este raz-nic proti hip-hopu, ale tie decka... :@ )
no takze
(gothik, 18. 7. 2009 19:04)
nemam nic prti HIP-HOPU ale suhlasim s tym ze hip-hop neni hudba ma to sice svoj vlastny rytmus ale je to uplne od veci nechapem jak niekoho moze bavit pocuvat nieco cim sa urazaju ini ludia to proste nedava zmysel
metal je proste hudbu ktora sa da pocuvat
Hip hop neni hudba
(JudasPriest, 16. 7. 2009 19:57)Hip hop vobec neni hudba. Len 5-6 sekundovy rytmicky podklad vytvoreny na pc a do toho nakecane same hovadiny,nadavky,urazanie, po pripade aj trapne machrovanie sa...úbohé. Nechapem fakt ako to moze dnesnu mladez bavit. Metal 4ever! Judas Priest,Metallica,Arch Enemy,Children Of Bodom,Helloween,Iron Maiden - to su umelci! to su muzikanti!
hip-hop
(ewicka, 5. 7. 2009 12:17)Podla mna je hip-hopriadna somarina.Ty ktori to pocuvaju neznasam....Myslia si ze su potom velky frajeri alesu to obycajni pridrbanci....metal rock a punk je najlepsie.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53
Hip-Hop a Rap je na nič
(Metalistka8, 8. 1. 2010 0:53)